Telia Estland beställer Waystreams accesswitchar

Pressmeddelande 30 maj 2023

Waystream levererar nu accesswitchar till ett värde av 1.200.000 SEK till Telia Estland. Det är en första beställning i Telia Estlands plan att förnya nätet till sina kunder.

”Waystream lever upp till alla våra krav. Vi byter succesivt ut våra nuvarande accesswitchar och Waystreams framtidssäkra produkter är precis vad vi behöver. Vi ser fram emot vårt fortsatta samarbete och att kunna leverera de bästa lösningarna till våra kunder”, säger Ardi Ahi, Network Domain Manager, Telia Estland.

”Vi har nu jobbat tillsammans med Telia Estland under en längre tid. De har bland annat haft djupgående tester av våra produkter. Det känns därför bra att vi bevisat att våra produkter möter deras höga krav och får förtroendet att bli deras leverantör, när de nu uppgraderar sitt fibernät i större skala. Detta är den första beställningen på vårt ramavtal med Telia Company och förhoppningsvis starten på ett långt och givande samarbete”, säger Fredrik Lundberg, VD, Waystream Group.

Det var i slutet av förra året som Waystream skrev ett treårigt ramavtal med Telia Company. Ramavtalet inkluderar hela Waystreams produktportfölj, vilket innebär dess 24 och 48 portars 1, 2,5 och 10 Gbit/s P2P accesswitchar för såväl fiber- som kopparkablage, SFP:er samt tillhörande supporttjänster.