Waystream får årsbeställning från Norge

Vår befintliga kund, en norsk kommunikationsoperatör, har genom Waystreams långvariga partner NetNordic Norway lagt en order på cirka 20 miljoner kronor för att säkra sina leveranser för året. Ordern består av ett stort antal av Waystreams flagskeppsprodukt, accesswitchen ASR8048.

Pressmeddelande den 17 februari 2022: Den norska kommunikationsoperatören har beställt ytterligare ett antal av Waystreams innovativa Lager 3, ASR-switchar med 10Gbit/s kapacitet för att täcka hela deras planerade fiberbyggnad för hela 2022.

”Vår kund är helt uppenbart så nöjda med Waystreams produkter att varken vi eller de ser något hinder för att lägga beställningar för lång tid framöver. Snarare är det ett klokt drag att säkra upp sig dessa tider”, säger Trond Eirik Lundesgaard, Sales Director Operations & Utilities.

”Vi är glada och stolta över att vår befintliga norska kund fortsätter bygga ut sitt bredbandsnät enligt plan med vår accesswitchar genom vår partner NetNordic. Det är ett bevis på att våra produkter fortsätter att möta deras höga krav på hastighet, tillgänglighet och responstider. Att de dessutom lagt hela sin inplanerade årsbeställning redan i februari är ett resultat av den rådande globala komponentbristen. Kunder behöver ha mer framförhållning än tidigare för att säkra sina leveranser", säger Fredrik Lundberg, VD Waystream.

Om accesswitchen ASR8048

Produkten ASR8048 är idag en ledande accesswitch för stadsnät. Den stödjer avancerade funktioner för tjänsteleverans och trafikseparation och passar alla stadsnät och operatörer.  Med 28 eller 52 anslutningar i varje switch beroende på modell stödjer den upp till 10Gbit/s och inkluderar dessutom telemetri och avancerad tjänstediagnostik.  Framtidssäkerhet är en av nyckelegenskaperna i modellserien ASR8000. I takt med att hastigheten på Internettjänster stiger och allt fler funktioner hamnar i molnet krävs högre överföringshastigheter både för privatpersoner och företag.

För mer information kontakta:

Fredrik Lundberg, VD
Tel +46 (0) 72 509 27 76. E-post fredrik.lundberg@waystream.com

Susan Rose, Presskontakt
Tel +46 (0) 73 300 30 10. E-post susan.rose@waystream.com

Waystream är ett svenskt bolag som utvecklar och säljer avancerad digital infrastruktur, såsom switchar och routrar, anpassade för FTTx-marknaden. Med våra produkter och vår expertis är det möjligt för telekomoperatörer och tjänsteleverantörer att erbjuda snabba och tillförlitliga tjänster till användaren. Läs mer på  www.waystream.com

Bolagets aktie är listad på Nasdaq First North under namnet WAYS. Waystreams Certified Adviser är FNCA Sweden AB. info@fnca.se, +46(0)8-528 00 399

Denna information är sådan som Waystream Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 17 februari 2022 kl.10:00 CET.