Waystream tecknar avtal med Njudung Energi

Nu kan Waystream välkomna ytterligare ett av Sverige stadsnät som kund. Det är Njudung Energi som väljer Waystreams utrustning för sin uppgradering till nästa generationens bredbandsnät.

Pressmeddelande den 21 februari 2022:

Njudung fortsätter att bygga ut och modernisera nätet på den småländska landsbygden. De behöver löpande att investera i utbytesutrustning och just ska de byta ut 3 000 portar från deras gamla plattform som ska migreras till ny teknik.

”När vi skulle ta ett större kliv till nästa generations teknik och implementera en Lager2-lösning letade vi efter en leverantör, vi tror på. Vi testade olika produkter i vårt befintliga nät och testerna med Waystreams utrustning föll väl ut, så därför valde vi produktserierna MS7048 och MS7024, säger Timo Tinderbeck, Affärsområdeschef Bredband, Njudung Energi.

Fredrik Lundberg, VD Waystream, säger:

”Det är glädjande att Njudung Energi valde oss som leverantör när det var dags att uppgradera sitt bredbandsnät med ny teknik. Vårt fokus på kvalitet, hög driftsäkerhet och avancerade funktioner visar sig än en gång vara viktigt i valet av leverantör bland de svenska stadsnäten."

För mer information kontakta:

Fredrik Lundberg, VD
Tel +46 (0)
+46 72 5092776. E-post fredrik.lundberg@waystream.com

Susan Rose, Presskontakt
Tel +46 (0) 73 300 3010. E-post susan.rose@waystream.com

Waystream är ett svenskt bolag som utvecklar och säljer avancerad digital infrastruktur, såsom switchar och routrar, anpassade för FTTx-marknaden. Med våra produkter och vår expertis är det möjligt för telekomoperatörer och tjänsteleverantörer att erbjuda snabba och tillförlitliga tjänster till användaren. Läs mer på  www.waystream.com

Bolagets aktie är listad på Nasdaq First North under namnet WAYS. Waystreams Certified Adviser är FNCA Sweden AB. info@fnca.se, +46(0)8-528 00 399